איך להתנהל עם כסף בתאילנד?

הטיסה לתאילנד היא ככל הנראה ההוצאה הגבוהה ביותר שתוציאו על החופשה שלכם, וזאת בזכות העובדה שעלות השהייה בתאילנד זולה יחסית למדינות אחרות וערך המטבע המקומי נמוך מאוד לעומת השקל.

יחד עם זאת, קשה להגדיר את הטיול לתאילנד כטיול זול. גובה ההוצאה הכספית על טיול בתאילנד ישתנה בין מטייל למטייל והוא מושפע מכמה גורמים: משך הטיול, רמת מקומות הלינה, כמות הארוחות, מספר טיסות הפנים, האם מטיילים לבד או בקבוצה וכמובן התקופה שבה מגיעים למדינה.

חודשים דצמבר-ינואר הם החודשים היקרים ביותר בתאילנד. בתקופה זאת בתי המלון, הברים והמועדונים מעלים את המחירים באופן משמעותי. לעומת זאת, התקופה הזולה ביותר בשנה נחשבת לתקופה שבין אפריל לאוקטובר.

אז כמה עולה טיול לתאילנד?

אין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת. ההמלצה שלנו היא לבנות תוכנית לטיול שתעזור לכם להבין מה התקציב שתצטרכו כדי להוציא אותה לפועל. החליטו לכמה זמן ומתי אתם רוצים לנסוע, איזה סוג בתי מלון מתאים לכם וכמה אטרקציות אתם רוצים לנסות. החישוב יצא לכם יקר מידי? תמיד אפשר לעשות התאמות ולהחליט מה חשוב לכם יותר. יצא לכם זול? מעולה! או שתמשיכו בתוכנית כמו שרציתם, או שזה הזמן להוסיף לעצמכם גם פינוקים.

היופי בתאילנד הוא שאפשר לבנות טיול כמעט בכל תקציב!

קצת על הכסף בתאילנד:

המטבע המקומי בתאילנד נקרא באט.

נכון לנובמבר 2022 באט אחד שווה קצת פחות מעשר אגורות.

הבאט מגיע בשטרות של 20, 50, 100, 500 ו-1,000 ובמטבעות של 1, 2, 5, ו-10. הכספומטים על פי רוב מוציאים שטרות של 1,000 באט בלבד. אפשר לפרוט אותם במסעדות או קניונים, אבל סביר להניח שלא תצליחו לקבל עודף משטר גבוה כל כך בשווקים או בדוכני אוכל ברחובות.

מזומן או אשראי?

בתי המלון, הקניונים ורוב המסעדות בתאילנד יקבלו כרטיסי אשראי בינלאומיים (מלבד אמריקן אקספרס ודיינרס). אבל שימו לב שכל עסקה תחוייב בעוד 3% עמלה לבנק התאילנדי ושער ההמרה לשקלים יהיה גבוה. 

לכן, מרבית המטיילים בתאילנד יעדיפו לשלם במזומן.

חוקית, מותר להיכנס לתאילנד עם עד 20 אלף דולר מבלי להצהיר על כך, אבל לא היינו ממליצים להסתכן ולהסתובב עם סכומים גבוהים כל כך עליכם. 

המרת כספים

לא ניתן להמיר שקלים לבאטים בתאילנד.

שער ההמרה מדולר לבאט טוב יותר מזה של היורו, אז עדיף להתנהל בדולרים. כמו כן, מחיר הקנייה של שטרות בגובה 50 או 100 דולר יהיה טוב יותר ולכן עדיף להמיר אותם. 

ניתן להמיר דולרים בסוכנויות המרה פרטיות או ברשתות שמפעילים הבנקים. הסוכנויות הפרטיות יעניקו את השערים הטובים ביותר. אנחנו ממליצים על רשת Superrich שנחשבת כאמינה ובעלת השערים הטובים ביותר.

כספומטים

עמלת המשיכה מכספומטים בתאילנד גבוהה יחסית (220 באט) לכן אם החלטתם למשוך כסף בכספומט אנחנו ממליצים למשוך את הסכום המקסימלי (עד 20 אלף באט בכל הבנקים או 30 אלף בכספומטים הצהובים של קרונסגרי), כדי להימנע מ”איבוד” כסף מיותר על ידי משיכות חוזרות של  מזומנים.

אזהרה חשובה

העונש על שימוש בשטרות מזויפים בתאילנד חמור מאוד. אם המרתם שקלים לדולרים בישראל הקפידו לקחת איתכם את הקבלה שקיבלתם וודאו שהשטרות אמיתיים. 

כמו כן, סוכנויות ההמרה בתאילנד לא מקבלות שטרות של דולרים שיצאו לפני שנת 2006.

מאמרים דומים

לגליזציה וקופי שופס בתאילנד

נגיף הזיקה + הריון

איפה הכי שווה להצטלם בתאילנד?

דילוג לתוכן